Wszystkie te inwestycje są prowadzone w ramach gigantycznej modernizacji biegnącej między innymi przez Bytom i Radzionków linii kolejowej nr 131, zwanej magistralą węglową. Jeden z elementów planu to przebudowa wiaduktu nad ulicą Strzelców Bytomskich, po którym mimo prowadzonych robót cały czas kursują pociągi Kolei Śląskich jadące z Bytomia do Tarnowskich Gór.
W poniedziałek, 10 lutego rusza kolejna część remontu. Ruch samochodowy pod wiaduktem w jego trakcie będzie odbywać się jak zwykle, ale kierowcy muszą być przygotowani na utrudnienia, bo czasowo wyłączone zostaną części pasów ruchu. Wszystko odbędzie się wedle następującego harmonogramu: od 10 do 16 lutego wyłączony z ruchu zostanie prawy pas jezdni ul. Strzelców Bytomskich pod wiaduktem w kierunku Tarnowskich Gór. Od 17 lutego do 2 marca wyłączone z ruchu będą lewe pasy jezdni ul. Strzelców Bytomskich pod wiaduktem, zaś od 3 do 9 marca wyłączony z ruchu zostanie prawy pas jezdni pod wiaduktem w kierunku Bytomia.
Nie jedź na pamięć
W tym czasie auta pojadą sąsiednimi, dostępnymi w danym okresie pasami. Apel do kierowców o wzmożoną ostrożność jest w tej sytuacji więcej, niż konieczny. Na pewno nie można jeździć na pamięć.
Tymczasem szybko postępują prace przy budowie położonego w sąsiedztwie wiaduktu przystanku kolejowego Bytom-Stroszek. Przypomnijmy, że przesunięto go o 600 metrów (kiedyś nazywał się Bytom-Północny), by ułatwić życie pasażerom. Kiedyś wysiadali na nim pracownicy kopalni Powstańców Sląskich. Jednak od kiedy tę zamknięto, z ulokowanego w lesie przystanku nie ma komu korzystać. Przesunięty w stronę Strzelców Bytomskich oraz przede wszystkim budynków Vitoru kolosalnie zyska on na znaczeniu. To po prostu logiczne rozwiązanie.
Będzie centrum przesiadkowe
Przystanek będzie miał dwa perony: po wschodniej i po zachodniej stronie torów. Pierwszy jest już niemal gotowy. Zbudowano między innymi prowadzące do niego schody, stworzono wygodną nawierzchnię, pochylnię dla niepełnosprawnych, zamontowano oświetlenie i tablice informacyjne. Nie brakuje też wyposażenia gwarantującego podróżnym bezpieczeństwo. Drugi z peronów dopiero powstanie, a pasażerowie mają się tu pojawić w marcu.
Przypomnijmy też, że w tym rejonie ma powstać centrum przesiadkowe, jedno z trzech planowanych w naszym miecie. W jednym miejscu krzyżują się bowiem trasy pociągów, tramwajów oraz autobusów.
Komentarze