Ledowy Bytom świeci na ciemnoniebiesko

Dwa świecące ciemnoniebieskimi lampami ledowymi napisy "Bytom" będą teraz witały i żegnały pasażerów pociągów wjeżdżających na nasz główny dworzec kolejowy oraz go opuszczających. Wielki, widoczny z daleka neon zamontowano w zeszłym tygodniu.  

  • Data:
  • Autor: Tomasz Nowak

Rozmieszczone na szerokości 9 metrów i wielkie na prawie metr litery z nazwą naszego miasta umieszczono na szklanych ścianach zewnętrznych niemalże już odnowionej hali peronowej dworca PKP. Zastąpiły one zdemontowane już, także świecące napisy. Te nowe świecą przyciągającą uwagę ciemnoniebieską barwą. Dokładnie taką, jakiej oczekiwał nadzorujący remont obiektu katowicki Wojewódzki Konserwatora Zabytków. On też domagała się, by nowe litery były proporcjonalnie tej samej wielkości, co poprzednie.

Przypomnijmy, że ów remont trwa od wielu miesięcy i jest ważnym elementem modernizacji biegnącej między innymi przez Bytom i Radzionków linii kolejowej nr 131, czyli tak zwanej magistrali kolejowej. Mająca 95 lat bytomska hala peronowa zmienia się nie do poznania. Realizująca tę inwestycję firma PORR zdążyła już wzmocnić jej stalową konstrukcję oraz zabezpieczyć ją przed rdzewieniem, a także zamontować krokwie i położyć na dachu deski.

Świetliki i szklana elewacja

Samo poszycie dachu zrobiono z blachy cynkowo-tytanowej, pojawiły się też estetyczne, przeszklone świetliki, które wspaniale korespondują ze szklaną elewacją gmachu. - Przebudowa linii kolejowej nr 131 na bytomskim odcinku wraz z modernizacją hali peronowej weszła w decydującą fazę. Prace związane z montażem nowego poszycia dachu hali peronowej dworca PKP oraz świetlika dachowego są już prawie na ukończeniu - mówi zastępca prezydenta naszego miasta,Michał Bieda.

Jednocześnie dodaje on: - Cały czas też prowadzone są prace związane z montażem elewacji szklanych na ścianach hali peronowej, a ich zwieńczeniem jest montaż nowych napisów ledowych BYTOM, które zastąpiły wysłużone neony. To zwieńczenie całego przedsięwzięcia.

Płytki ułożone w karo

 Jak obliczono łącznie wykonawca inwestycji będzie musiał wykonać nowe poszycie dachu z blachy cynkowo-tytanowej o powierzchni sięgającej aż 5600 mkw. Zakryje ona trzy gruntownie przebudowane i bardzo dobrze się prezentujące perony kolejowe. Przypomnijmy, że trzymając się decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zachowano tam dotychczasowy układ płytek w karo.

Na nowych peronach postawiono już ławki, pojawiły się tablice informacyjne, szykowany jest montaż wind dla osób z niepełnosprawnościami. Poza tym w projekcie zaplanowano nagłośnienie i czytelne oznakowanie, wymiany doczeka się oświetlenie hali peronowej.

Ocena: 5,00
Liczba ocen: 5
Oceń ten wpis

Komentarze

Nikt jeszcze nie komentował tego artykułu, dodaj pierwszy komentarz.

Partnerzy